lördag 20 mars 2010

Loft revisiterad...

Nu har jag varit en gång till och ätit på Loft. Det var nog lite bottennapp i veckan... Inte maten, men nog kocken... :-( Pastan vid grannbordet vid första besöker såg riktigt god ut så när jag hade att välja mellan skinkfrestelse och pasta med kallrökt ren så var valet enkelt. Jag serverades dock en frestelse som nog på begäran byttes ut mot en renpasta. Rätten var helt ok, pastan nästan riktigt bra kokt. Men det var lite sådär nästan som hemma, men lite exotiskare ingredienser...

Men tillbaka till kocken. Om man som kock är på jobb när man är flunssig och om man snyter sig och om man inte tvättar händerna efter det och om man råkar göra det i ett öppet kök så kan det vara matgästerna tappar aptiten... Jag borde kanske direkt ge underkänt, men jag är på gott humör och drad nu av bara 3 1/2 vitsord...

Nytt lunch-skolvitsord: 6 ("miljön" var inte riktigt i min smak)

22.6.2010 - Fick just mail från Loft att deras hyreskontrakt inte förnyas och de sätter tills vidare lapp på luckan den 23.6. Jag känner mig dock oskyldig till det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar