söndag 11 oktober 2009

Rena rama cirkusen...

Storebror fyllde fem och då skall det så klart vara kalas! I år kom jag relativt lätt undan (jämfört med fyr eller myrstack...). Pojken önskade sig en cirkuskaka. Min kära hustru gjorde en mask till släktkalaset på förmiddagen och på eftermiddagen bjöds det på cirkus. I mera än en bemärkelse. ;-)



Kakan består av två bottnen. Enligt recept min fru hittat nånstans. Fast jag kunde ha svurit på att jag satte bara 1dl potatismjöl. Kanske därför bottnen blev lite platta? Den andra bottnen är använt för takets form. Som fyllning har jag helt fräckt hallonmousse utan gelatin och chokladmousse som frun min lagade från Baka baka liten kaka. Chokladmoussen spädde jag ut med lika delar mousse och hårt vispad grädde för att få den lite mildare. Kakan är klädd med marsipan i olika färger. Bottnen är fuktad med apelsinsaft. Visuellt blev den kanske inte så fin, men i smak konkurrerar den nog väl med en köpt kaka. Ifall smaken är som min. Gästernas smak verkade också vara som min. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar