fredag 23 april 2010

Var var vår vår?

Nej, se det snöar, nej, se det snöar, det var ju _____, hurra!  Nu "snöar" det ute igen. Inspirerad av Christians mat och minnen vandrade (ok, körde bil) jag i veckan till mitt "hemliga" blåsippsställe. Något böljande blått hav mötte mig tyvärr inte, kanske det är lite tidigt här ännu? Några tappra blåsippor stack upp här och där. Så bilderna fick bli lite mera åt det artistiska hållet... Det är väl så man säger när motivet inte riktigt räcker till?

Visst tittar de på varandra?



 
Vem har käkat mina blåsippor?!?!Bakformen, get it? ;-)

Sedan förevigade jag också lite tussilagon. Visst är den ett ogräs, men på sitt sätt ändå vacker?
  Av nån skum orsak gillar jag den här bilden... Den är på något sätt störande.

2 kommentarer:

  1. Ljuvliga bilder!
    (Blåsippans bakform LOL)

    SvaraRadera
  2. Ogräs? Höh. Jag har nu tappert försökt plantera Tussilago hela 3ggr här hos oss i dikena, men misslyckats:( Tycker den hör till den normala faunan, men här vill den inte växa:(
    D.

    SvaraRadera