onsdag 7 april 2010

Manhattan steak house - standardlunch?

Det är bra att komma ner på jorden ibland. Grupptrycket förde med till Forums bottenvåning med sina restauranger vägg i vägg. Jag har här ätit på bl.a. Eerikin pippuri men idag blev det Manhattan steak house. (Jag hade inte förväntat mig de skulle ha webbsidor). Broilerfilé, vitlökspotatis och auraostsås. Inte var det nu dåligt, men man kan få ack så mycket bättre i centrum. Redan de som orkade vandra till andra ändan (Habibi?) verkade ha gjort ett betydligt bättre val. Det blir nog Habibi för mig när jag nästa gång följer grupptrycket.

<har inte ens funderat be om en bild>



En av bordsgrannarna bytte ut sin potatis mot stekta grönsaker. Men han serverades ändå portionen med kokt potatis och när han undrade var de stekta grönsakerna var så fick han svaret "där under". Han muttrade lite och högg i. En minut senare kommer kocken med en extra biff åt honom, för de hade märkt hans "var lite liten". Och två minuter senare kommer servitören med en skål stekta grönsaker. Han muttrade inte sen mera. ;-)

Lunchvitsord: 6

Nu låter kanske 6 lite dåligt? Men det här var nog helt standard grillmat. Något man äter och sen glömmer fort. Men nån stor pina var det inte. Det "låga" vitsordet kommer sig kanske främst av att jag insett jag nog här ändå måste ha någon sorts lucka till dem jag gett 9 eller 8 1/2 till. För de är nog inte riktigt samma planet vi snackar om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar